Mailinglist
Sjoerd
2022-08-23 13:27:19 UTC
In DirectAdmin kun je een mailinglist aanmaken, waarmee een vaste groep
mensen met elkaar kan communiceren.
Stuur je dan b.v. een mail naar ***@mijnvereniging.nl, dan wordt deze
doorgestuurd naar alle leden.
Deze kunnen weer reageren. De Reply-To staat op ***@mijnvereniging.nl,
dus hun reactie komt ook weer bij alle leden terecht.

De mailinglijsten die je in DirectAdmin instelt, zijn echter nogal onbe-
trouwbaar gebleken. Van tijd tot tijd doen ze het weer niet, zonder dat
de poster kan zien of zijn bericht wel aankomt.

Wat ik mij nu afvraag, is wat het meest voor de hand liggende alternatief
is. Kun je een mailinglist op je site installeren, of kun je beter van
één of andere dienst gebruik maken.

Zoek ik op het internet naar mailinglijsten, dan wordt daarmee iets anders
bedoeld, nl. het rondsturen van nieuwsbrieven, waarbij de ontvanger niet
kan reageren.
2022-08-25 11:08:06 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Hallo Sjoerd, ik vind dat je een mooie website hebt, maar vind ook nog
steeds dat het ook wel in het Engels mag.
Is het trouwens ook mogelijk om een soort internetforum op je website
te plaatsen waar mernsen op elkaar kunnen reageren? Ik zeg maar wat.
Sjoerd
2022-08-25 13:04:52 UTC
Post by P
Hallo Sjoerd, ik vind dat je een mooie website hebt, maar vind ook nog
steeds dat het ook wel in het Engels mag.
Het is een kleine verenigingssite, bedoeld voor de leden zelf en voor
geïnteresseerden uit de omgeving. Buitenlanders behoren niet tot de
doelgroep, je kunt van hen niet verwachten dat ze lid worden.

Op de Contact-pagina zie je een heel rijtje soortgelijke verenigingen in
dit deel van het land, en geen enkele heeft de informatie ook in het
Engels.
Post by P
Is het trouwens ook mogelijk om een soort internetforum op je website
te plaatsen waar mensen op elkaar kunnen reageren? Ik zeg maar wat.
Zoiets als phpBB wordt het dan, en dan op het besloten deel van de site.
Heeft die ook de mogelijkheid dat mensen een mail ontvangen als er nieuwe
berichten zijn?
Ik vraag me af hoe mensen in andere groepen met elkaar communiceren. Zit
ook na te denken over groepen in Signal of Telegram.
2022-08-25 14:37:58 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Ok. Ik heb vroeger een homepage gehad over het stamboomonderzoek van
mijn vader. Die heb ik ook in het Engels gedaan.
Post by Sjoerd
Zoiets als phpBB wordt het dan, en dan op het besloten deel van de site.
Heeft die ook de mogelijkheid dat mensen een mail ontvangen als er nieuwe
berichten zijn?
Geen idee.
Post by Sjoerd
Ik vraag me af hoe mensen in andere groepen met elkaar communiceren. Zit
ook na te denken over groepen in Signal of Telegram.
Facebook heeft volgens mij ook groepen. Ik heb zelf trouwens geen
Facebook.
Je zou hier ook nog een alt groepje aan kunnen maken. Maar de meeste
mensen zitten tegenwoordig niet meer op usenet. In de meeste groepen
is het stil.
Bert(AWRvB)
2022-08-25 17:04:47 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Misschien is dit wat: groups.io
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
Sjoerd
2022-08-25 18:00:44 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Misschien is dit wat: groups.io
Ziet er wel veelbelovend uit. Ik zie verschillende serieuze Nederlandse
instanties die op groups.io zijn overgestapt.
Ga ik nog eens uitgebreid bekijken.
Sjoerd
2022-08-26 11:24:53 UTC
Post by Sjoerd
Post by Bert(AWRvB)
Misschien is dit wat: groups.io
Ziet er wel veelbelovend uit. Ik zie verschillende serieuze Nederlandse
instanties die op groups.io zijn overgestapt.
Ga ik nog eens uitgebreid bekijken.
Helaas, ook niet veel soeps. Grootste bezwaar is wel dat mensen zich eerst
moeten aanmelden, en dat vervolgens hun eerste bericht moet wachten op
moderatie. Voor een besloten groep toch wel erg ongewenst.
De groepsleden krijgen allerlei informatie in het Engels, en aan elk
bericht wordt ook nog eens overbodige informatie in het Engels toegevoegd.
Voor dit doel niet erg geschikt.