IP-adressen
Sjoerd
2018-09-21 13:54:37 UTC
Ik heb het beheer over een site van een vereniging waar ik lid van ben.
In de statistieken (awstats) staan bij 'Hosts' de IP-adressen van mensen
die de site hebben bezocht.
Maar behalve IP-adressen komen er ook twee of drie in voor die er zo
uitzien:

2a02:a211:a80:1100:d417:9cf5:57ef:4737

Wat is dit voor iets?
Het blijkt dat deze nogal wat mp3's aan het downloaden is, waar men
normaal gesproken alleen bij kan via een wachtwoord dat door een
PHP-script wordt opgevraagd. Nogal verdacht.
Rob
2018-09-21 15:38:57 UTC
Post by Sjoerd
[...]
Dat is een IPv6 adres, het nieuwe systeem van adresseren wat maar
niet door wil breken. In dit geval is het van Ziggo (ex-Chello).
Niets verdacht aan verder.
Erik Baas
2018-09-21 16:21:54 UTC
Post by Sjoerd
2a02:a211:a80:1100:d417:9cf5:57ef:4737
Wat is dit voor iets?
Dat zijn ook IP-adressen, maar dan in het ("nieuwe") Internet Protocol
versie 6. Zie voor meer info:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_versie_6
Erik.
Sjoerd
2018-09-21 17:13:36 UTC
Post by Erik Baas
Post by Sjoerd
[...]
Ook aan Rob: mijn dank. Weer wat bij geleerd.