Favicon verschijnt niet op zoekpagina resultaat // KORREKTIE
hornby58
2022-12-22 13:27:25 UTC
Hallo,
Op mijn website https://luxetreinen.nl staat deze link:

Dit logo verschijnt WEL als favicon in het tabblad maar NIET
als favicon naast het resultaat van een zoekopdracht (smartphone).
Volgens JouwWeb ligt het aan Google??

Wie kan mij helpen?
Met hartelijke groet,
Mark
Sjoerd
2022-12-22 14:38:06 UTC
Post by hornby58
https://fastly.jwwb.nl/public/l/d/k/temp-fjobnrbbreziivkzusie/favicon.png?1671528393
Dit logo verschijnt WEL als favicon in het tabblad maar NIET
als favicon naast het resultaat van een zoekopdracht (smartphone).
Volgens JouwWeb ligt het aan Google??
Voorzover ik weet moet een favicon een .ico-bestand zijn.
Die maak je b.v. op www.favicon.cc .
Bij de link komt ook nog te staan: type="image:x-icon".

<link rel="icon" type="image/x-icon" href="....">

Een eenvoudige uitleg vind je ook hier: "Hoe wordt een favicon gemaakt?"

https://www.mijn-eigen-website.nl/favicon.php

en hier: "How to add a favicon in HTML"

https://www.w3schools.com/html/html_favicon.asp
unknown
2022-12-22 18:37:00 UTC
Post by Sjoerd
Post by hornby58
[...]
Mag ook GIF of PNG zijn, maar je moet wel de juiste content-type in de link zetten:
<link href="Loading Image... rel="icon" type="image/png">
--
robert